Målt støynivå inni S-92, dør lukket.
|
Lp,A,eq [dB] |
Lp,C,eq [dB] |
Kommentar |
Støynivå, kabin – typisk* |
87 – 89 |
102 – 106 |
|
Støynivå, kabin – laveste |
87 |
100 |
|
Støynivå, kabin – høyeste |
90 |
109 |
Rett foran døråpning |
Cockpit |
93 |
109 |
|
* Middelverdi +/- ett standardavvik
Målt støynivå inni S-92, dør åpen.
|
Lp,A,eq [dB] |
Lp,C,eq [dB] |
Kommentar |
Støynivå, kabin – typisk* |
91 – 98 |
107 – 109 |
|
Støynivå, kabin – laveste |
91 |
106 |
|
Støynivå, kabin – høyeste |
104 |
112 |
Rett foran døråpning |
Cockpit |
94 |
112 |
|
* Middelverdi +/- ett standardavvik
Målt støynivå inni EC225, dør lukket.
|
Lp,A,eq [dB] |
Lp,C,eq [dB] |
Kommentar |
Støynivå, kabin – typisk* |
95 – 97 |
102 – 104 |
|
Støynivå, kabin – laveste |
94 |
102 |
|
Støynivå, kabin – høyeste |
98 |
105 |
|
Cockpit |
94 |
103 |
|
* Middelverdi +/- ett standardavvik
Målt støynivå inni EC225, dør åpen.
|
Lp,A,eq [dB] |
Lp,C,eq [dB] |
Kommentar |
Støynivå, kabin – typisk* |
102 – 109 |
108 – 113 |
|
Støynivå, kabin – laveste |
102 |
108 |
|
Støynivå, kabin – høyeste |
114 |
117 |
Rett foran døråpning |
Cockpit |
95 |
106 |
|
* Middelverdi +/- ett standardavvik
Kommentarer til støynivå inni EC225
Målingene er utført på SAR-helikopter. Avvik i forhold til passasjerutgaven med annen innredning vil derfor forekomme. Støynivåene målt i kabin er antakelig høyere enn de ville vært i en passasjerhelikopter pga. mindre innredning (seter, tepper, etc.).
Det ble utført kontrollmålinger av støynivå ved reduksjon av rotorturtall (3 %). Målingene viste ingen reduksjon i støynivå sammenlignet med fullt turtall.
Målinger ble utført både med dør åpen på høyre og venstre side. Målingene er sammenfallende, det vil si at det ikke har noen betydning for innvendig støynivå om høyre eller venstre dør benyttes